HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, maj 23, 2008

Det är ynkligt att kommunen inte kan sätta blommor på Hjalmar Bergmans minnessten. Han såg sig som en clown eller fantast. Men var en prima författare. Näst bäst i landet på dramatik, anser jag. Strindberg var och förblir nog den störste.
Att sedan Bergman var rätt svinaktig som person hör inte hit. Det var nog mest ångest, alkohol och skruvad sexualitet som spökade!? Jag sätter här en blomma f
ör Hjalmar. Och bilden får vara stor så ni kan läsa texten. I övrigt ser man en sjö i bakgrunden. Det har alltid varit sankt där, men jorden kunde brukas för 10-15 år sedan.
-------&--------
Jag tycker mycket om att vandra på denna välskötta kyrkogård.
Här finns de vemodiga barngravarna. Och här finner man storgubbar, så som Behrn´s familjegrav.

-------&------
Härom dagen var jag på Entrés Vårshow. En härligt underhållande sak för alla åldrar, utförd av dansare i alla åldrar. Och ledd av Marie Kuhler.
Här dansar min systerdotter i Väderflickorna. Hon avslutar i mitten. Det var ett "yrkestema" denna gång.