-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, april 10, 2008



Här i dammen har Rörhöna kommit tillbaka. Mycket glädjande. Det är en skygg fågel. Inte alls som den grälsjuka Sothönan. Jag kommer skriva sparsamt nu ett tag. Och idka friluftsliv







Sådana här dagar tar jag gärna min lunch under bar himmel. Gömslet bortanför kullen idag.
På Vena kulle hade de just sett två Kungsörnar. De landade inte utan bara cirlkade och det blev ett palaver innan man enade sig om en. En räknad alltså, och en möjlig.En gubbe ville ha två, men den andra såg ingen kompis. Vad blir det i rapporten då? Det vet vi inte. Långt håll och en tävling i kikare var det likväl. --------------------------&&&&&&&----------------------------
Igår skulle jag köpa vitaminer på apoteket i Krämaren. Nå, hittade min vara, ett vitaminpreparat. Stod i kön och började leta efter pengar i fickan, det var tre före.
Hundra åtta skulle det kost. Jag tog upp den vanliga näven och en tiokrona slank iväg. I in under en en angränsande disk. Kassatjejen fick ögon som jordglober när jag la upp en hundralapp. Och sedan bad att få låna en penna. Med denna petade jag fram en tiokrona under disken och la fram.