HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, mars 26, 2008




Två dagar i huvudstaden. På vissa håll ser det bombat ut. Tomteboda är en spökruin och posthuset, som ni ser, är illa skadat.
Men jag kultiverar som vanligt. Musik och
konst.
Sedan går jag alltmera och tittar på hus. Och kyrkor, jag älskar dessa härliga skapelser. Bäst av alla är Klara Kyrka, med sina fina takmålningar. Sin omsorg och sitt engagemang för de utsatta. I går bjöd man dessutom på "The Male Choir of St. Petersburg"
St Jacobs gillar jag för att dess orgel låter så bra. Och för att den liksom förgyller själva centrum av Stockholm. På Kulturhuset kan man se Maria Fribergs underfundiga foton.
Slutligen, jag går alltid över en bro numera, när jag bor i stan. Det gör man så gärna när det gäller det välskötta af Chapman.