-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, mars 13, 2008


Det där låga staket på Epsom lämnar mig ingen ro. Det ser väl annorlunda ut idag. Men då avgränsade det alltså de superrika från de som hade kostat på sig något alldeles extra en derbydag.
Utan visitering kom inte vi in heller, naturligtvis, det var en
dresskod även för oss. Staketet var lägre på vissa ställen. Liksom nedtyngt. Man fick inte spela på deras sida. Inget skulle störa denna sköna tavla. Tusen stycken i högsta grad "persona grata". Svävande i sin egen upphöjdhet. MEN. Jag har sett många fina herrar i "full morning dress" mödosamt kliva över med en rulle 100pund-sedlar till sin bookmaker. En gummisnodd runt, inget räknande.------------&------------
Så har sopstationen försvunnit. Min beskyllning för miljösvineri hade nog viss verkan. Men det var nog huvudsakligen pga listan som de flesta skrev på. Ska man smutskasta någon idag så passar nog "miljöbov" bra. Sådana kommer det att vara skottpengar på om 5-10 år. Tro mig!
----------&------------
Så vill jag tipsa om Myrorna, som har lyft sig flera grader i standard. Numera ser man fint folk gå där och snoka. Och idag var det en herre som minst såg ut advokat strövande i bokavd. Jag hittade en härlig bok om Nybrokajen 11, "Gamla Ackis", alltså. Oöppnad, 60 spänn!!