-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

söndag, februari 24, 2008


SMAKLÖSHETENS TRIUMF
Från SvD´s Understreckare.
1/3 av världens lyftkrans-kapacitet! Inga parker eller kyrkor! Inget konserthus! Och sedan Abu Dabi som satsar enbart på kulturen. Men inte för folket utan för kulturturister. Och bienaler för kulturmaffian och gratisätarna.
Ett "Junkspace Delux", står det på ett ställe i denna utmärkta anmälan. Man tar sig för pannan!
---------&----------
Den största databasen med FN-statistik, GLOBALIS, rekommenderar jag. Kolla t ex CO2-utsläpp. USA släpper ut lika mycket som Ryssland och Kina tillsammans. Detta av ett land som ligger i topp, teknikmässigt.... En oerhörd nonchalans!
--------------&------------

Nu skriver jag inget mer före 1/3. Dels har jag byggt en dator och ska nu köra in den. Optimera. Det är en kul utmaning att bygga från grunden. I alla fall om man är över 60. Och allt tycks fungera bra. Vissa instruktioner lockar dock fram skratt. Minst 2000 billigare blir det. Nu har jag tre datorer och fem digitalkameror. Och två skrivare. Epson 1400 är jag mycket förtjust i. En A3 skrivare med fina prestanda. Kalla mig gärna prylbög.

Så ska jag till Göteborg ett par dagar. Bland annat till Hasselblad Center.

---------------&-------------

TYDA.SE
Har förnyat sig!
Testade lite svårare ord som "burspråk", "klåpare", "loge", "skrinda", "fux", etc.
Med uttal, betydelse och direktlänkar till Wiki och Google!
Fungerar utmärkt, tummen upp!!
---------
Tänk på stackars Honda.
"Fi...", liten utanpå, stor inuti.