-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

söndag, februari 17, 2008


Skulle det inte passa med en restaurant här? Modell finare, alltså. Hur många har vi på höjden i stan. Ingen vad jag vet. Svampen har en servering. Fotbollsplanen där nere på öster, vad den nu heter, har väl en. Men där är det ju för dålig utsikt!!

-------------
Det här tycker jag var vackert sagt om Palme!
Norman Mailer har jag alltid gillat. För mig började det med den fantastiska "An American Dream".
Sedan boken om Marilyn Monroe. Den fick mig att förstå en hel del
om USA.--------&--------
J
ust nu läser jag BRUNELLESCHIS KUPOL. En höjdare, men kanske mest för bildat folk. DEN MANNEN GJORDE NÅGOT. Men vi andra med vårt kattrakande? Jag måste ge er namnet på hans far: Ser Brunellesco di Lippo Lappi. Det är häftigare än Johansson, det. Och även Bildt.
LÄNK 1
LÄNK 2
-------------&-----------
Herre Gud, Kosovo igen !!??

KAN MAN INTE FÅ SLIPPA??
Är det någon som vill ha en radio.... köpa en TV.... överta en tidningsprenumeration ??