-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, februari 14, 2008

Nu har det varit två gudabenådade dagar. Med strålande sol. Inte saknar jag snö dessa dagar. 25 grader på fm på den glaserade balkongen och efter att ha suttit där en timma tror man att det är bra varmt ute också. Men det var det inte. Med vinden i ryggen cyklade jag ut till Rynningeviken, glad i hågen.
Över träbron och till stället ni ser på (den konstnärliga) bilden
nedan. Tillbakavägen blev svår i blåsten. Tunnklädd. Bara en keps på huvudet. Jag tänkte på Stalingrad.
Det är lite märkligt med vyn nedan. Jag har tagit många bilder där. Två med en ensam kanotist på väg mot åns mynning finns på FOTO´s sida. Dessa två bilder är de mest beskådade, leder stort!

Snygga bilder från Island hittar ni här
Dit skulle jag gärna resa. Rida deras fina hästar. Och med Snorre Sturlasson
i bagaget
.