-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, oktober 24, 2007

Jag skriver lite till om Gustaf III. Hans ena höft var missbildad från födseln. Han hade svårt att klättra och springa som barn. Han kom att växa upp som låghalt. Och försökte hela livet att dölja detta.
Så hade han en förlossningsskada, pannan över vänstra ögat var tillplattad och nedtryckt. Plus det fruktansvärda lidandet som karies förde med sig för de rika. Hans mors släkt utmärktes av schizoida drag. Hon själv var nog den värsta drottning vi haft. Hysterisk är bara förnamnet.

Vid en truppinspektion stegrade sig hästen och kungen föll och bröt överarmen. "Nedanför axelleden med förskjutning av brottstyckena", läser jag i Christer Nilssons utmärkta bok "Fursten och folket". Därifrån kommer även klippet nedan, om en del av vad G3 uträttade.
------&------

FÖR MERA FRITID, ANVÄND NÄTET
GOOGLE DOKUMENT
Detta är en ny stor trend!
NU PÅ SVENSKA
Synnerligen användbart!!
Rekommenderas!
DIREKTLÄNK
---&---
Apotekets nya sparservice.
Inga mera gula papperslappar. Allt ligger på nätet. Läkemedel kan beställas på nätet och fås hem i brevlådan.
REKOMMENDERAS!
----------&----------
BÄSTA KOLLEN PÅ BRÄNDERNA I USA !?
Det progressiva USA. Den här killen vet vad han talar om. IT-expert och sitter mitt i brasan. En bra kunskapsförmedlare. Något vänster, men stilsäker och ibland rolig.
Rek.... Har jag skrivit (rekommenderas tidigare), nej det tror jag väl inte?