HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, september 03, 2007


Är inte detta härligt och typiskt för Sverige. En lada från 1293. Väl bevarad av goda människor och ett kyligt klimat.
LÄNK


Har tänkt en del på kvasidebatten NA kontra Muhammed-folket.

Jag förstår inte varför Vilks har gjort bilden!?.... Den har inga konstnärliga kvaliteter.... En enkel barnteckning!

Förstår inte varför NA visar den? Det är barnsligt!!
-----
Sedan. Att reta muslimer verkar vara som att reta barn. Man kan inte förutsäga hur det går. Antingen exploderar de eller så händer inget alls.

-----
Lämna Muhammed i fred! Alla fundamentalister också. Helt och hållet. Jag tänker inte ens köpa en Coca Cola av dom.
------&------
Vi får trösta oss med att vi har ett vackert land. Många har bara en massa sand. Visserligen med olja under. Men det ekonomiska vapnet används inte. Pga extrem girighet hos ett fåtal ledande familjer, skulle jag tro.
Hjälmarsberg, sehr schön, eller hur?
LÄNK
----&----
Hos läkaren.
-Hoppas Andersson inte fått vänta för länge?
-Nejdå, inte alls, jag satt och beundrade de 1738 blommorna på tapeten!

-----&-----
Jag tror varken på Jesus eller Muhammed. Men på Gud och Djävulen tror jag. Så här ser den senare ut i sina tre skepnader.