-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

lördag, augusti 11, 2007


Vemodigt, eller hur?
Jag äter ofta en andra andra frukost ute i naturen. Den här bilden är från en förmiddag i lätt regn. Fotoväder i min smak.

Om kanotisten svänger vänster vid Svartåns utlopp kommar han till detta område som kallas Rynningeviken.
Det är mina bilder. Dom ska vara rena. Eller måttligt förstärkta.
Nedanstående är icke min. Här har vi en hel del hokuspokus.


Men här blir man glad, eller hur!

-----&-----

Dagens boktips är "Èmilie och Voltaire". Rekommenderas högeligen till alla som vill ha en bestående läsupplevelse. Informerande, rolig, spännande. Och med sex!


---------&----------
Om ekonomi i turbulens. Läs detta och begrunda. Det går inte att trissa upp värden utan substans! Det blir samma som 1929!
-----&----
Tankar till slut!
Var någonstans i Koranen står det att man får ta gisslan!? Och börja döda oskyldiga hjälparbetare!?

Jag läser denna skrift ibland. Jag finner inget!

Men redan i tredje suran heter det: "Dem, som förneka Guds tecken, väntar förvisso ett svårt straff; ja, Gud är väldig och redo till hämd".

Det låter inte bra. Men kan förklara en del.... Taliban-uslingen påstår att något är ett gudstecken, och man instämmer inte!! Sedan är det fritt fram för all världens grymheter!!
---------------------&--------------------