HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, november 27, 2006

En mångsidig målare. Från fruktskålar till porr.
"Ge mig en vinkel och jag målar den".
Sa han, och det var inte skryt.


Klicka på bilden
Swanberg är nästan den ende som är värd att läsas i DN numera. Nu lämnar jag tidningen. Dom får skylla sig själv. Det här med en svensk i rymden har man slagit upp MEGASTORT. Astronauter skiter jag i !! Rymdforskning likaså. För att inte tala om astronomi. Denna XL-KVASI av alla kvasivetenskaper. Tänk så många häftiga krig jänkarna skulle kunna driva här på jorden, om man gav fan i rymden.
---------------------------------------
Från Swanberg´s penna idag. Längst inne i varje sprallig flicka sitter det en sur gumma och väntar på sista ordet......... Man ska inte kasta glas när man sitter i stenhus......... Det räcker inte med att en dokusåpa är riktigt genomusel för att få
höga tittarsiffror, den måste sakna ytterligare något....

Den här boken rekommenderar jag. Massor med fakta och ändå bra driv i texten. Bilderna är stora och intressanta. Bara en på varje sida i bildsamlingen. Papper av bra kvalitét. Dispositionen är utmärkt. En bok varje svensk med historieintresse borde äga.

146 krisch på Adlibris, ett bargain!!

Möjligen var jag lite sarkastisk mot DN och USA. Men här ska ni få ett smakprov från en mästare. Wilhel Peterson-Berger. Tonsättare och musikkritiker: "Fru K anser att det är hennes kall att spela piano på lokal, inför publik och mot betalning. Jag anser att hon borde göra det hemma, ensam och gratis !!"

Ack, ja, nostalgin idag är inte längre som förr.