HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, november 20, 2006


Har man inte sett den här filmen så har man något trevligt kvar. Klicka på bilden så blir det enklare med språket i DVD-butiken. Den här sidan var ny för mig. Spännande och välgjord. Men troligen inte så välbesökt. Av kommunikationen att döma. Mycket fin musik att lyssna till.

MUSICOLOG

Jag var på jakt efter Marin Marais. Denne härligt vemodige fransman som passar bra genom novemberkvällen. Ett "MARAISPROJECT" har jag även hittat. Men där är det mera sparsamt med lyssnar-möjligheten.
Så har vi fått en Silversurfare. Inte så dum. Rätt konstverk på fel plats! Ännu har jag inte sett någon brädåkare i Stadsparken. Men vid stationen. Och vid postterminalen. Och på torg, osv. Vidare tycker jag att det saknas ryttarstatyer i Örebro.... Åtgärdas snarast, kommun-Nissar och Lisor!! Förslag: en liten flicka sittande stolt på sin lånade häst, sedan hon mockat fyra timmar i stallet.