-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, oktober 09, 2006


Vi har fått ett nytt ord/begrepp i svenskan. "Hemmasittare", ofta en ung man med datorn som bästa vän. Om dom här blir kvar i sitt fack, så att säga, när dom är 18-20 år. Ja, då har vi tickande bomber.
Jag säger inte att det är dom som är ute och eldar. Jag säger inte att det är dom som cyklar runt och våldför sig på kvinnor. Tvingar av tjejer strumpbyxor, etc. MEN TITTA JÄVLIGT NOGA PÅ DEN HÄR GRUPPEN ! Lyssna på de förtvivlade mammorna !
-----&-----

Nya sökmotorer uppenbarar sig var och varannan månad. De ska frälsa oss från G´s despoti !? Jag har funnit tre som duger långt.
SEARCHMASH är min favorit
SNAP, nja varför inte
PICSEARCH, för bilder

Ett nytt konstverk har ställt sig upp i min närmiljö.
Vi tackar, vi är inte bortskämda. Tänk bara på den tråkiga tingesten i Slottsparken. Den groteska Ronnie Petterson historian. Och den fåniga saken vid Grenadjärvallen.

Jag gillar den här. Och den har som myntet, två sidor.
Till sist. I en amerikansk tv-serie hörde jag denna replikväxling. En kontorschef visar runt, inte utan stolthet:"Här har jag residerat i 11 år". Hans gäst:"Jag skulle ha tagit livet av mig för 10 1/2 år sedan !"