HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, oktober 26, 2006


Måste säga att jag är nöjd med Stadsbiblioteket. Den här trodde jag inte dom skulle köpa in till mig. "Smal" som tusan och på engelska. Med träsnitt och dubbelradiga sidor. Men man tackar! Det är en riktig guldgruva för den som vill förstå häxjakter. Och allt hokuspokus som uppstår i början av 1600-talet.... Trodde nog den skulla vara svårläst. Men, tvärt om. Vilken lättläst engelska! Jag har väl lagt cirkus 25 inköpsförslag detta år och samtliga har effektuerats.
------&------
Jag bara varnar! Var på er vakt om ni ser någon gör en gest med vänster hand! Det kan vara djävulen!! Densamme välsignar de sina på detta sätt. Och närmar sig Er på många, många andra.
COMPENDIUM MALEFICARUM
MONTAGUE SUMMERS
CLASSIFICATION OF DEMONS