-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, september 11, 2006

Swanberg svamlar i DN gillar jag skarpt. Idag hette det ungefär så här: "Jag minns den hemska tiden, jag minns........ Gymnasieskolan. En dag kom Syo-konsulenten och frågade vad man ville bli.... Alla ville bli förtidspensionärer, fiska och jaga i lugn och ro. Hon bars gråtande ut".
Sedan blev det samhällskunskaps-timma. En fånge skulle berätta om sitt krimimella liv. Men han gav återbud och försvann. Man tog dit en folkpartist i stället.
Så några kortisar.
FERLINMETODEN - bantningsmetod som går ut på att man hankar sig fram i Klarakvarteren genom att skriva små dikter.
GÅGATA - gata där bilisterna respekterar hastighetsbegränsning på 50 kilometer i timmen.
-------&-------

Så mina vänner, satt jag nyss i godan ro och drack sosse-kaffe på stortorget. Jo, men där stod ju Jens Orback. Så kommer Johan P(riksbusen), fp, insläntrande. Talar i telefon och biter sig på naglarna. Så får han syn på Jens, de handhälsar och klappar varandra på axlarna. Efter ett tag styr han fram mot mig... Vi har suttit en timma och talat i grupp. Man hade hyrt hela universitetets aula, det kom 7 pers. Vi satte oss i cafet i stället. Minns han det?? Nej, det var gubben bredvid mig på bänken han närmade sig. J P tittar ett tag på mig, så börjar de prata fritt. "Svart vecka...", "mina försyndelser...", "hänsynslösa...", "jobbigt...". Sedan skyndade han vidare mot Lindesberg. Dock, på nått sätt, verkar han vara av det rätta virket.
----------------¤----------------
Vidare vill jag beklaga mig som cyklist. De unga bilisterna markerar sällan körriktningen. Blinkar inte ! Bara svänger ! Man måste försöka titta på föraren och
avgöra vad som gäller. Ung kille, och det är bara att bromsa och invänta vad som ska ske.

------------¨/\¨------------

Sedan har man rätt att fly ett tag, det finns så mycket härlig nostalgi på nätet.
T.ex. filmaffischer