-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, september 22, 2006

Boken här ovan rekommenderar jag varmt till den som vill titta på vackra bokstäver. Eller göra några själv. Sitta där i sitt kloster, och med oändligt tålamod framställa Kalligrafi




undell heter jag och det är ett gammalt fint adelsnamn. Innan Riddarhuset kom till och systimatiserade det hela. Innan Brahe, Knoll och Tott etc. Man hette t ex Gustav Eriksson Vasa. Eller Svante Nilsson Sture. Likadant är det med namn som Nils Larsson Sundell. Ibland Sundel.
----&----
Så till något verkligt trist. Allt eldande. Talade med fastighets-skötaren på (den tomma) Lillåstrand-skolan. Där man tar sig in och "tänder på". Utanför eldade man upp en cykel härom dan. Alltså däcken, handtagen och sadeln. Allt blev kolsvart. Mitt på skolgården. Måste ha krävts en del jobb för det....... Den fina bryggans bänkar har man delvis eldat upp. Stugan bredvid försvann i rök i våras. Vem är "man". Jo, jag tror det är status bland vissa unga att göra så här. Men dessa ungdomar lever bara på nätterna och är svåra att ta "in flagrante, red-handed" !!
&

NU KOMMER JAG ATT TA TIME-OUT EN VECKA. FILOSOFERA ÖVER ETT STORT SVENSKT PARTIS KLANTIGHET. DESS PRESUMTIVA NEDGÅNG OCH FALL. DESS IGNORANS OCH SLAPPHET. (Ingen kampanj värd namnet!! Värdelösa taktiker och inget kompetent it-folk)
TILL RÅGA PÅ ALLT BJUDER MAN PÅ EN EKONOMISK FESTMÅLTID !!
&