-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, augusti 21, 2006

Så går jag snabbt över till de goda makterna. Som jag här kallar det "hårda arbete" som sakta men säkert skapade vår välfärd. Företagar- och ingenjörskap icke glömt. Nu ligger det på vårt ansvar att inte detta fuskas bort. Jag ser orosmoln över allt. Kryphåls-folk. Snoåtsig-människor...... Men jag ser även gott folk som förvaltar det gamla. Som inte behöver ha tjänstgjort färdigt. Kanske kan vi exportera vårt framgångs-recept (och nedgång)? Sälja industri-historia!? Inte applicera, men: "här är den ta vad ni vill". Föreningshistoria och folkrörelser. Sälja vår 1900-tals-politik med "good and bad", som man självfallet får välja själv!? En "fallstudie" som startar så smått i början av 80-talet.... Moskva är ett stort turistmål nu. Min bror var där för andra gången på raken. Vad vill man se? Jo, storhet och fall. Turisterna i Rom samma sak. Egypten! Det enorma intresset för krigshistoria?? Storhet och fall!!
PÅ ROSTSVERIGE FINNER NI MÅNGA BILDER
STRÅSSA GRUVA
FORSVIK
PERSHYTTAN

VIKER