-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, augusti 31, 2006



Naturbildernas tid är nu. Med klara dagar, fina färger och fina skuggor.

Det var ett jäkla tjat om den här Danielsson. Karln var på dojan och inte beslutsmässig. Så enkelt är det. Ensam om det var han inte.... När kan dessa jeppar gå på fyllan om inte på storhelger !? Och fram på annandagen är man lite mosig.
----&----
"Lärda ord för alla" av Olof Gunnarsson
rekommenderar jag varmt !! Det är den bästa i sin genre hittills.
Och jag har en liten mani att samla ordböcker. Så erfarenhet finnes.
----&----
Ni vet säkert vad en "nejsägare" är för något. I kassorna sitter det "hejsägare" !!
&
-Älskar du mig Lena? -Ja, ja, Kalle. Det vet du att jag gör! -Men jag heter ju Sven. -Oj, Oj, jag tycker bara det är onsdag idag!!