HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, augusti 22, 2006


Färsk bild på yours truly.
Idag är det jubileum och om sanningen ska fram så trodde jag inte att detta skulle vara något för mig. Var på väg att släppa taget flera gånger. Men nu känns det som status att fylla 4. Det var bild-uppladdningen som räddade sidan. Några saker vill jag säga! Jag kan skriva vårdad svenska! Jag var en riktig petimeter förr. Hävdade att man inte skulle säga "stratechi" utan det riktiga "strategi". Spelar "null,nix" roll idag. Nu är det frågan om vi KAN tala/skriva svenska i begripliga meningar..... Numera extemporerar jag mycket. Största problemet verkar vara om jag vill ha mellanslag mellan text och utrops/frågetecken !? Den amerikanska varianten med bindestreck i långa ord är ju bra. Då använder vi det! Det blir som folk vill till slut. Eller tar för vana. Och det får man rätta sig efter, sa gamle Bertil Molde
Jag har inte gjort någon reklam för min blogg. Den får sprida sig som vildhavre. Bilden ska stå i centrum. Och örebroprofilen.... Läser i
Antik&Auktion att staden gått från "sko- och kexstad" till kulturstad. Kolla bara in Musikhögskolan, så förstår ni. Förslag och kulturtips i andra riktningen. Från er till mig, kan ges på: usundell@gmail.com....Thanks for listening !!