HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, juni 22, 2006


Snart är det val. För många ett kval, men icke för mig. Jag röstar på något litet parti. Det är demokratin som är viktig för mig. Att alla kan göra sig hörda och vinna förtroende. Inte som i en viss stor tvåparti-stat. Där det finns en gemenskap hos de två att hålla uppstickare borta.
---&---
Vill ni känna doften av tjära kan ni besöka vårt nya lilla
museum: Anckarsvärds magasin. Jag ger er en bild här nedan. & så ser jag att John Irving´s nya bok har 784 sidor. Stieg Larsson´s nya bok har 632 sidor. Ingen av dessa läser jag. Men Gustafsson har ju rätt. Förläggarna tror att många sidor säljer mer. Tillåt mig skratta ! Dock säljer säkert Silvermasken av Englund, 182 sidor, riktigt bra