HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

söndag, juni 18, 2006


Så är det bara två ungar kvar. Kanske naturligt, då föräldrarna ju bara kan försvara varsin riktigt effektivt.
---&--
Läser i bladet att Lars Gustafsson är tillbaka i Sverige. Efter 20 år i Texas. Det finns en fundamental hederlighet här, åtminstone på landet, tycker han. Och så svär han över förläggar-jävlarna som bara vill ha tjocka böcker.... Jag menar att det nog har blivit sämre med hederligheten. TV/video dyngan har kletat sig fast lite
varstans. Och i städerna ska vi inte tala omet. Ingen kan väl beskylla t ex exjugoslaverna för att vara "fundamentalt hederliga". Är man av gammal partisanfamilj så tänker man nog annorlunda än vår katthultska bonde. Och turkkrögarna i Stockholm har säkert många lagar att följa, men står dom i svenska lagboken ?
---&---
Men nu i denna vackra tid ska man tänka på annat. Kvinnor t ex. Jag är absolut en av Sveriges bästa älskare. Har legat med 33 olika kvinnor, små och stora, rödhåriga och brunetter. Inte en enda har bett mig göra om det ! Dom har tydligen blivit fullständigt nöjda redan första gången ! Mr 100%.


Vallmor tycker jag är en spännande växt. Man kan nästan se att det är något extra med denna sotsvarta kapsel. Innesluten i förföriskt vackra blad.


Så vann Brasilien och för en gång skull tolererar jag tutande bilar med flaggor. Deras glädje är det mera stil på än britternas och svenskarnas eviga gapande.