-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, juni 01, 2006

Läste i Computer Sweden att bloggarna kan komma att spela stor roll i valet. Gott är det, en sorts äkta demokrati. Där även den minsta kan göra sig hörd. Alla medborgare borde ha en blogg. När det nu finns server-utrymme i det oändliga hos jänkarna. Klart dom försöker kartlägga mänskligheten. Men vad har jag att förlora på det. Och Ni mina ärliga vänner !?
---&---
På min sida propagerar jag för att mentalsjukhusen ska öppnas igen. Jag som är en kultur-freak och därför vistas mycket i städer ser det elände vi har. Det är kanske inte så många knäppskallar ute vid de sommarstugor många rymmer till. Eller på vandringsleden eller i fjällen. Men i stan vimlar det av mentalsjuka med drogproblem.
Och snar drar sig väl turisterna för att komma hit. Då mister vi vår enda riktigt stora inkomstkälla.
---&---
Så en Broman-historia. En fåfäng bankdirektör ville ha en ståtlig entré till lokalen. På var sin sida om dörren skulle det med gyllene bokstäver stå BANK. Docenten Turesson blev nekad en växel i banken och ilsknade till. På kvällen sågade han bort nedersta böjen på första B-et. "PANK BANK". Dirren blev rasande och befallde borttagande av bokstaven. Då stod det "ANK BANK" ett tag !!