-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, juni 13, 2006

Fotboll, ack ja, vad ska man säga ? Världs-stjärnor !? Kanske vill dom undvika detta, fiktiva. "Jag sparkade sönder benet i en kvalmatch mor Tjernekistan... Det kostade mig 300 miljoner... Men det var för Frankrike"
---&---

Läser Tore Janssons Romarinnor och romare. En veritabel pärla !! Juvenalis säger t ex så här "Varför ska man gifta sig, när det finns så många bra metoder att ta livet av sig, direkt".... Det kan ha varit mera bokstavligt tänkt på den tiden.
.......&.......
Jag har mina perioder av uppgivenhet och depression. Men USA håller mig på fötter. Jag vill verkligen följa nästa och nästa och nästa steg i den galenskap som pågår där. Med herr Bush och den kristna högern vid rodret. VITA HUSET
---&---
Och i Sverige har vi en kabinetts-sekreterare som enligt SVD: "kan tiga på många olika språk. Men om man pressar honom riktigt kan han möjligen berätta hur mycket klockan är. Eller i alla fall hur mycket den var i går vi den här tiden".