-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

lördag, maj 20, 2006


Så har vi då fått vårt Naturens Hus. Det är bara lite skog och en bro över Lillån så är jag där. Bilfritt så gott som hela vägen !
Igår såg jag en Stenknäck. Mycket vacker var den men icke stilla så länge att kameran kunde göra sitt jobb.

Här en länk till den fräckis som Tiger drog nu senast

Och så kan jag oskyldiga saker också.

Hur tar man sig till Konserthuset ? Min bäste herre, genom övning, övning och åter övning !
---&---
Fullastad med paket går en man i New York. En annan man frågar efter vägen till 34de gatan. Ett ögonblick, svarar den förste, kan ni hålla mina paket ? Man lastar över dessa. Bara för att den tillfrågade riktigt ska kunna slå ut med armarna. " I don´t know".
---&---

Så blir jag lite allvarlig. Kan man ta till sig detta så besparas man mycken möda. Religiös och existensiell.
Det är galet och springa runt och söka livets mening. Det finns ingen mening ! Mer än att vi ska hjälpa varandra !