-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

söndag, maj 21, 2006


Det finns två extra-vackra områden i Örebro. Karlslund och mitt Oset/Rynningeviken. Det här är branddammen i Karlslund. Nu slog det mig att förr fanns det sådana lite över allt. Måste kollas av nostalgiska skäl. Nu i och med den här fina bron och Naturens Hus kommer vi möjligen att bli mest besökta i stan. För övrigt, "os" betyder i det här sammanhanget mynning, alltså "å-mynning, fuktig mark". Exempel i text från 1863: "Sjelfva oset, der .. (Heligeån) mynnar i sjön (Åsnen har) fått hos folket namn af....."

Så till något helt annat.
Jag har nu provat denna skärm i en månad och måste rekommendera den till alla som sysslar med bilder.
---&---
VACKRARE VARDAGSVARA
Jag har fått i mitt huvud uttrycket ovan och sökt en länk. Jag tyckte att min bildskärm passar in på detsamma. Varenda del gillar jag. Ultra Slim Innovation !!
---&---
Nu ska jag göra reklam för SVD, det är Sveriges bästa söndagstidning !! Sagt av en som står något åt vänster, nämligen moi. LÄNK TILL ARTIKEL OM DET FINSKA SKOLUNDRET

Här länkar jag till Kjellberg för det snygga uppläggets skull