HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, mars 10, 2006


I början av sjuttiotalet bodde jag i Amsterdam. På ett enkelt ställe på andra sidan "The Red Light District". Varje morgon och kväll blev man tvungen att passera detsamma.
Det var skillnad ska jag säga på morgon-horan och kvällsditon.
Hos ungefär hälften av dom låg det en stor schäfer. Och idag undrar jag vad dessa lukt-fenomen tyckte om det som avverkades.
Jag gick på museer och musikspelningar. Lou Reed, tex. Hur oskyldigt som hellst. Paradiso var väl det styggaste jag beträdde.
PARADISO
AMSTERDAM.NL.TV
Tips: Håll ned Ctrl och scrolla för att ändra storlek på text