HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, januari 24, 2006


Dom var bättre förr, eller hur?
Rita Haywort, gift med Aly Khan en kort tid.
Aly var far till den nuvarande agan. Aga Khan den fjärde,
vilken jag stod bredvid då han gjorde en interview
för TV efter derbyvinsten med Sharastani 1986.
Jag hade spelat S och tyckte mig ha en viss samhörighet
med hans höghet och jag nickade och log. Han vägde mig
och befann mig för lätt. Andra derbyvinsten, sa reportern,
ni måste vara glad. Mycket glad, sa agan, men inget leende kom.
Jag drog hem till turisthotellet för att kolla TV, där jag förstås
var bortredigerad.
Tvåa i det racet var Dancing Brave, the best horse ever that
lost a derby. Det tog jag till mig och lirade där fortsättningsvis.