-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, november 11, 2005

Idag bjuder jag på en historia som cirkulerar runt om i Europa.
En gangster kommer rusande in till sina kumpaner och skriker: Dåliga nyheter POLISEN är efter oss ! Men jag har bra nyheter också, det är den svenska polisen !!

Som humanist anser jag att det är risken för upptäckt som ska hindra brottslingen, inte straffets längd och hårdhet etc

Fler poliser och tullare
i gamla Sverige !!
(hur man ska plocka bort dom lata och rädda
har jag inte räknat ut ännu)
Höj skatten med 50 öre per
hundring och capita.
Fixa det här för våra barns skull !!
Själv ska jag tänka om och sluta med kontanter så långt det går.