HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, september 07, 2005

Jag har det ganska bra ändå.
Bor i ett +55 hus, så inte är det mycket till disco
och fyllefester,här, tackolov. Går man sedan 50 meter kan jag koppla på denna
motionsväg.



Och efter ytterligare 300meter kvällspromenad
uppenbarar sig denna vy. Rynningeviken ut emot Hemfjärden.... Kolla Örebrokartan

Går jag på dagen, 400 meter åt ett lite annat håll, möts jag av ett pastoralt landskap. Fd tippen som blivit ett prima rekreationsområde. Med fin utsikt och stuga på toppen. Kor och får strövar fritt omkring. Det enda intermezzot jag råkat på är en bagge som trodde jag skulle ta hans fruar. Så icke, och jag har slutat med lammkött.